18.10.2021

"Paljon hyötyä ja tukea oman arjen ja tulevaisuuden suunnittelussa"

Elokuun alusta saakka jokaisella Subway Kansallisen Liigan pelaajalla on ollut mahdollisuus henkilökohtaisen uravalmentajan tukeen omalla pelaajaurallaan. Yhteistyössä ohjelmisto- ja työelämäpalveluyritys Bear IT Oy:n kanssa toteutettava uravalmennus onkin auttanut HJK:n puolustajaa Mimmi Nurmelaa oman osaamisen hahmottamisessa sekä oman arjen ja tulevaisuuden suunnittelussa.

Yksi Kansallisen Liigan tärkeimmistä tavoitteista tulevina vuosina on yhdessä seurojen kanssa mahdollistaa pelaajille entistä pidemmät peliurat korkeimmalla sarjatasolla. Tätä tavoitetta tukemaan käynnistettiin elokuussa 2021 yhteistyö Bear IT Oy:n kanssa, jonka myötä jokainen liigapelaaja saa henkilökohtaisen uravalmentajan tuen omalle pelaajauralleen. Uravalmennuksen ammattilaiset tukevat jokaista liigapelaajaa oman kaksoisuran sovittamisessa huippu-urheilun arkeen.

HJK:n 25-vuotias puolustaja Mimmi Nurmela on yksi uravalmennukseen jo osallistuneista. Valtiotieteitä opiskeleva Nurmela kokee, että uravalmennus on auttanut hahmottamaan omaa osaamista ja antanut sparrausta oman tulevaisuuden suunnittelussa.

- Sain paljon eväitä erilaisten vaihtoehtojen tutkimiseen, ja keskustelut uravalmentajan kanssa avasivat enemmän myös omia ajattelumallejani, Nurmela sanoo.

Uravalmennuksen tavoitteena on mahdollistaa pelaajille huippu-urheilun ja urasuunnittelun yhtäaikainen edistäminen. Valmennukseen hakeutuakseen pelaajalla ei tarvitse olla valmista opiskelupaikkaa tai ajatuksia tulevasta työurasta – kiinnostus pohtia oman arkensa suunnittelua on tärkeintä.

Uravalmennuksen ammattilaisten johdolla pelaajat keskittyvät paitsi oman osaamisen hahmottamiseen, myös erilaisten vaihtoehtojen tutkimiseen ja tulevaisuuden suunnitteluun ylipäänsä.

- Uskon, että Bear IT:n valmennuksesta on monelle kaksois- tai kolmoisuran kanssa kamppailevalle pelaajalle paljon hyötyä ja tukea oman arjen ja tulevaisuuden suunnittelussa. Suosittelen lämpimästi ilmoittautumaan mukaan valmennukseen!, Nurmela kannustaa.

Kansallisen Liigan pelaajat voivat hakeutua mukaan uravalmennukseen täyttämällä ilmoittautumiskaavakkeen osoitteessa: Kaksoisura - BearIT