1.10.2021

JPY Webinaari: Liikunta-alan opinnot

Jalkapallon Pelaajayhdistys järjestää 14.10. webinaarin, jossa aiheena on liikunta-alan koulutukset sekä ammatti- ja korkeakouluopintojen vaihtoehdot.

Webinaarin pääpaino on esitellä liikunta-alan koulutuksia sekä ammatillisesta että korkeakouluopintojen vaihtoehdoista.

- Keväällä tehdyssä JPY:n jäsenkyselyssä liikunta- ja urheiluala oli vastausten perusteella urheilijoita eniten kiinnostava ala. Lisäksi koulutuksia esitellessä on tarkoitus sivuta, millaisia työmahdollisuuksia tältä alalta yleisesti ottaen on, kertoo JPY:n Player Development Manager Aku Tervaniemi.

Ammatilliselta puolelta aiheina ovat muun muassa liikuntaneuvojen, hierojan ja valmentajan tutkintomahdollisuudet. Korkeakouluopinnoista käydään läpi muun muassa Liikunnanohjaan (AMK), Fysioterapeutin (AMK), Hyvinvointialan (AMK) sekä Terveys- ja liikuntatieteiden (Yliopisto) opintoja. Yksityiseltä koulutustarjoajilta esiin tuodaan muun muassa hierojakouluja ja Personal trainer -opintoja.

- Tarkoitus tuoda esille lyhyesti erot perustutkinnon, ammattitutkinnon ja erikoisammattitutkinnon välillä. Lisäksi myös oppisopimus ja työssäoppimisen eli työvaltaisen oppimisen vaihtoehdot hyvä tuoda esille. Ammatillinen koulutus voidaan toteuttaa yleensä varsin joustavasti.

- Erityisen tärkeää on tuoda esille avoimen AMK:n ja yliopiston väylät. Opintoja voi tehdä joustavasti, samoin hakeutuminen opintoihin voi toteutua eri tavoin ja eri aikoihin, Tervaniemi kertoo.

JPY:n webinaari järjestetään 14.10. kello 19.00.
Ilmoittaudu Webinaariin tästä.