31.5.2022

Katarina Naumanen Olympiakomitean hallitukseen

Jalkapallon Pelaajayhdistyksen varapuheenjohtaja Katarina Naumanen on valittu Suomen Olympiakomitean hallitukseen.

Naumanen täyttää Anni Vuohijoen jättämän paikan Suomen Olympiakomitean hallituksessa hallituskauden loppuajan. Urheilijavaliokunta päätti esittää urheilijaedustajaksi hallitukseen Naumasta, jonka valinta hyväksyttiin tiistai-iltana Helsingissä järjestetyssä Olympiakomitean sääntömääräisessä kokouksessa.

Naumanen edustaa seuratasolla Kansallisessa Liigassa pelaavaa HJK:ta. Hän on toiminut pitkään JPY:n hallituksessa ja vuodesta 2017 eteenpäin varapuheenjohtajana. Koulutukseltaan Naumanen on ekonomi.

- Urheilijoiden yhteiskunnallisen aseman parantaminen elää murroksen aikaa. Itseasiassa, koko urheilumaailman järjestäytyminen Suomessa ja kansainvälisesti elää muuroksen aikaa. Pelaajayhdistys on tehnyt omalta osaltaan upeaa työtä viime vuosina tukiessaan muiden lajien järjestäytymistä ja näin edistänyt urheilijoiden järjestäytymistä sekä yhteiskunnallisen aseman parantumista, Naumanen pohti valintansa jälkeen.

- Ennen kaikkea, urheilu ja urheilijat tarvitsevat muutosta. Muutosta, joka auttaa ja tukee urheilijoiden arkea, taloutta ja tasa-arvoista yhteiskunnallista asemaa. Olympiakomitea on ainutlaatuisessa asemassa suomalaisen urheilun edistämisessä. On etuoikeus päästä tuomaan urheilijoiden ääni, yli lajirajojen, osaksi tätä keskustelua.