7.1.2022

Olli Pöyliö miesten Futsal-Liigan kuukauden pelaaja

Miesten Futsal-Liigan marraskuun kuukauden pelaajaksi on äänestetty Liikunnan Riemun Olli Pöyliö.

Miesten Futsal-Liigan marraskuun kuukauden pelaaja on Liikunnan Riemun Olli Pöyliö. Valinta julkistettiin poikkeuksellisesti vasta nyt loppiaisena, Riemun vuoden ensimmäisen kotiottelun yhteydessä.

Pöyliöltä itseltään palkitseminen pidettiin viime hetkeen salassa, ettei myös joukkueen joukkueenjohtajana toimivan huippupelaajan tarvinnut itse hoitaa palkitsemistaan.

– Olli on sinänsä hauska persoona, koska siviilissä niin lungista lappilaisesta kuoriutuu pelin alkaessa äärimmäisen kilpailuhenkinen terrieri, joka ei pelimoodissa pysähdy kyllä betoniseinäänkään. Olli on vaativa, hyvällä tavalla ja joukkueen luontainen kapteeni, toteaa joukkuekaveristaan Eino Muhonen.

Pöyliö kuuluu myös Suomen futsalmajoukkueeseen.

– “Pölö” saa varmasti jätettyä lähtemättömän vaikutuksen Riemuun. Hän on kuitenkin ollut ensimmäinen EM-/MM-karsintoja ja EM-kisoja Riemusta pelannut pelaaja, ja jo nyt voi sanoa hänen olevan ainakin Riemu-futsalin kaikkien aikojen menestynein yksilö, kenties koko seuran. Pölö tullee kuulumaan Riemu-futsalin legendojen joukkoon, Muhonen sanoo.