2.5.2022

Venäjän joukkueet sivuun kansainvälisistä peleistä

UEFA estää Venäjän maa- ja seurajoukkueiden pelaamisen kansainvälisillä kentillä.

UEFA kertoi maanantaina 2.5., että Venäjä ei osallistu kesällä pelattavaan naisten EM-lopputurnaukseen. Venäjän paikan C-lohkossa ottaa Portugali. Käynnissä olevissa naisten MM-karsinnoissa ja alle 21-vuotiaiden miesten EM-karsinnoissa Venäjän pelit keskeytyvät ja sen tulokset mitätöidään.

Venäjä ei saa myöskään osallistua kauden 2022-2023 Nations Leagueen. Joukkue sijoittuu automaattisesti lohkonsa viimeiseksi ja putoaa C-liigaan.

Unkari ottaa Venäjän paikan naisten futsalin EM-lopputurnauksessa. Venäjä suljetaan myös miesten futsalin MM-karsinnoista.

Seurajoukkuepuolella venäläiset seurat eivät voi osallistua UEFA:n kilpailuihin kaudella 2022-2023. Lisäksi Venäjän jalkapalloliiton hakemuksia miesten EM-lopputurnauksen 2028 tai 2032 isäntämaaksi ei hyväksytä.