8.10.2024

Aaron Lindholm miesten Ykkösen syyskuun pelaaja

PKKU:n hyökkääjä Aaron Lindholm on äänestetty pelaajien toimesta Miesten Ykkösen syyskuun pelaajaksi.

PKKU voitti syyskuussa kaksi otteluaan ja iski kolmessa pelissä peräti 13 maalia. Seitsemän maaleista oli Lindholmin käsialaa.

- Ei tämä valinta ehkä ihan yllätyksenä tullut, kun kuitenkin tein seitsemän maalia viime kuussa. Toivoin, että valinta tulisi ja tuntuu hyvältä, Lindholm kertoo.

- Täytyy kiittää joukkuekavereita ja valmentajia. Ilman heitä maaleja ei olisi näin paljon, Lindholm jatkaa.

Lindholm latasi syyskuussa hattutempun kahdessa peräkkäisessä ottelussa. Yhteensä hän on tämän kauden aikana viimeistellyt 18 osumaa.

- Ehkä ihan junnuna olen saattanut tehdä kahdessa peräkkäisessä ottelussa hattutempun. Onhan se paras fiilis, kun pallo menee maaliin ja kaksi peräkkäistä hattutemppua on aika harvinaista, Lindholm heittää.

PKKU:n syyskuun peleissä riitti vauhtia, sillä vaikka joukkue teki itse 13 maalia, niin omassa päässäkin soi yhdeksän kertaa.

- Hyökkäyspeli toimi aika hyvin, mutta päästimme myös aika monta maalia. Meillä taisi olla aika hyökkäysvoittoinen taktiikka.

PKKU:n kausi on ollut hyvin kaksijakoinen. Joukkueen kausi starttasi kuudella peräkkäisellä tappiolla, jonka jälkeen joukkueen kurssi kääntyi ja 15 seuraavasta ottelustaan se hävisi vain kaksi. PKKU oli tiukasti kiinni ylemmän loppusarjan paikassa aina viimeiselle kierrokselle saakka, mutta viime hetken tappio Klubi 04:lle pudotti sen alempaan loppusarjaan.

- Kyllä se aika paljon harmitti. Tavoitteenamme oli päästä yläloppusarjaan. Klubi-peli oli meiltä hyvä, mutta he pääsivät lopussa tekemään voittomaalin.

Alaloppusarjaan jääminen kääntää Lindholmin mukaan koko joukkueen kauden hieman miinusmerkkiseksi, vaikka henkilökohtaisesti hänen kautensa on mennyt vahvasti.

- Ehkä se on lopulta ollut pieni pettymys, kun pääsimme niin lähelle yläloppusarjaa, vaikka hävisimme kuusi ensimmäistä peliämme.

PKKU taistelee tällä hetkellä alemman loppusarjan voitosta, kun se kohtaa päätösottelussa pisteen perässä olevan JJK:n.

- Ehkä alaloppusarjan voitto hieman lohduttaisi, joten yritämme voittaa nyt sen.