26.3.2024

JPY:n pukukoppivierailut taas käyntiin

Jalkapallon Pelaajayhdistys vierailee keväällä jälleen huippusarjojen joukkueiden pukukopeissa.

Pukukoppivierailujen tavoitteena on päästä mukaan pelaajien arkeen omassa ympäristössään ja sitä kautta kuulla entistä enemmän pelaajien ääntä. Vierailulla esitellään myös JPY:n toimintaa ja keskustellaan peliuraan, kaksoisuraan, oikeusturvaan ja yhteiskuntavastuullisuuteen liittyvistä teemoista. Tänä vuonna pelaajia osallistetaan myös JPY:n strategian tekemiseen.

JPY vierailee kaikkien Veikkausliigassa, Kansallisessa Liigassa, Ykkösliigassa, miesten Ykkösessä, naisten Ykkösessä ja miesten Kakkosessa pelaavien joukkueiden pukukopeissa. Kakkosen vierailut tehdään viime kauden tapaan mahdollisesti etänä.

- Hyvällä mielin lähden taas kiertämään koppeja. Kevät on antoisaa aikaa, kun joukkueet ovat innoissaan uudesta kaudesta ja kaikki on hyvällä fiiliksellä. Pukukopeissa vierailu on itselleni hyvin tärkeää, kun niissä ei enää vietä päivittäistä arkea, kuten ennen. Eniten odotan mukavia kohtaamisia pelaajien kanssa sekä antoisia keskusteluja. On mielenkiintoista päästä kuulemaan eri joukkueiden arjesta, mahdollisista haasteista ja myös asioista, jotka ova hyvin. Toivottavasti saan pelaajat myös kokemaan pelaajayhdistyksen omakseen ja pääsemme edelleen kasvattamaan jäsenistöämme, JPY:n Emma Immonen kertoo.

Immosen lisäksi pukukopeissa vierailevat JPY:stä Markus Halsti ja Timi Lahti.

- Tämän kevään koppeihin erityisen lisän tuo käynnissä oleva strategiatyö. Haluamme rakentaa uudesta strategiasta pelaajien näköisen ja siihen tarvitsemme jokaisen pelaajan näkemyksiä, Immonen toteaa.